Alla inlägg den 4 augusti 2015

Av Bonnie - 4 augusti 2015 17:41

Numera har jag uteslutit gluten till 100%, det har gjorts steg för steg för att inte bli för jobbigt. 

Äter inte rött kött. Däremot kyckling, fisk, ägg och quorn.

Använder minimalt med laktos också numera (ekologiskt smör ibland) samt dragit ner kraftigt på socker.

Vem behöver smågodis av valfett, socker och E-ämnen när det finns bananglass och raw godis? ;)


Sen försöker jag få i mig Massor med grönsaker och frukt varje dag. Köper så mycket ekologiskt jag kan, minst 50% av det jag köper hem. 


Det jag inte lyckats sluta med än är väl koffein. Känner att jag måste få ha någonting kvar och det får bli koffein oavsett hur dåligt det är. Dock så har jag dragit ner på det.



Av Bonnie - 4 augusti 2015 17:29

Tar en hel del kosttillskott och boostar med superfoods/greens varje dag både för att få mig bra näring, dämpa inflammationer och för att det är stärkande.


2 msk kokosolja 

1 tsk litomove nyponpulver

2 msk gurkmeja (+ 1tsk svartpeppar för bästa upptag)

2 msk MSM

1 tsk vetegräs

1 tsk chlorella

1 tsk spirulina

1 tsk macapulver

1-2 tsk ingefära


D-vitamin

Omega-3


Försöker även få in bipollen och chiafrön dagligen.


Kokosoljan och macpulvret blandar jag i smoothies

Det andra tas som en shot morgon och kväll med citronvatten.




Av Bonnie - 4 augusti 2015 17:21

Tanken med den här bloggen är att den ska få hänga med på min väg mot tillfrisknad från RA (ledgångsreumatism) Nu har det gått 4 år sedan jag fick diagnosen och istället för att grina och svära över det så känns det som att det är dags att läka ut skiten istället. Det går och jag Ska dit.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards